z Grzeskiem

Dystans całkowity:1956.29 km (w terenie 268.00 km; 13.70%)

Zagłębie

Środa, 27 kwietnia 2011 | dodano:27.04.2011Kategoria miasto i okolice, w towarzystwie, z Grzeskiem
Popołudniu wyladowałam w Dąbrowie Górniczej i mój przewodnik obwiózł mnie po okolicy czyli Będzinie, Grodżcu, Wojkowicach i Czeladzi....Bardzo ładny, słoneczny dzień...nie wziełam z domu lampki przedniej więc musieliśmy wracać przed zmrokiem...:) Dane wycieczki:
Km:31.00Km teren:0.00 Czas:km/h:

Dąbrowa Górnicza i okolice

Niedziela, 24 października 2010 | dodano:29.10.2010Kategoria miasto i okolice, z ekipą BS, z Grzeskiem
W przyrodzie musi być równowaga, w życiu też ... Jak wszystko się dobrze poukłada to wieczorem ma się satysfakcję z dobrze spedzonej niedzieli..:)
Dzień zaczęliśmy z Grześkiem od dłuuugiego spaceru z psami, im też się od nas coś należy..:)
tygrysy dwa © ewcia0706

Jak psy odpoczywały , wtedy my mogliśmy troszke porowerować..:) Ruszylismy w kierunku Łośnia żeby zobaczyć jak idą prace remontowe pewnej bikestowiczki
"mały" remoncik © ewcia0706

Niestety, kiedy my podziwialismy plac boju w Łośniu Monika sposobiła się do wycieczki rowerowej.Króta narada telefoniczna i spotykamy sie na Pogorii III gdzie trwają prace przy budowie mola
budowa mola na Pogorii III © ewcia0706

Troszke wspólnie pośmigalismy , lecz nie tyle ile byśmy chcieli.Monika pognała jeszcze sama na Pogorię IV a my wróciliśmy do psów.
Wieczorem było też i coś "dla ducha" czyli koncert w Mega klubie...:)
I to się właśnie nazywa dobrze spędzona niedziela..:):) Dane wycieczki:
Km:50.62Km teren:10.00 Czas:02:55km/h:17.36

I Dębowy Maraton w Dąbrowie Górniczej

Niedziela, 19 września 2010 | dodano:20.09.2010Kategoria w towarzystwie, z Grzeskiem
Dzisiaj w Dg odbył się I Debowy Maraton Rolkowo-Rowerowy..:) Wprawdzie nie mam rolek ani pary rolkowej ale można było wystartować indywidualnie na rowerze..:) GrZesiek zapisał siebie i mnie...Przed godz. 10 pojechaliśmy zarejestrować się i odebrać numery startowe. Ja miałam 284. Oprócz tego dostalismy też chip , koszulkę z logo maratonu , mapę scieżek rowerowych , kubek i talon na jedzonko. Organizatorzy bardzo się postarali. Wszystko było bardzo perfekcyjnie zaplanowane i dopieszczone w szczegółach. Najpier startowali rolkarze w różnych kategoriach wiekowych
rolkarze na start © ewcia0706

W między czasie przybywa rowerzystów
przybywa rowerzystów © ewcia0706

las rowerów © ewcia0706

mój rower i ja już jesteśmy przygotowani do startu
mój rower przygotowany do startu © ewcia0706

Ale zanim wystartujemy to jeszcze ścigają się skrzaty..:)
Niektórym ciężko pogodzić się z porażką...na mecie są łzy
trudno pogodzić się z porażką © ewcia0706

Wreszcie o 13.00 startujemy my...:) zawodowcy i amatorzy, rowerzyści w różnym wieku...Trasa to ok 22 km ..biegnie w okolicach Pogorii IV , Pogorii II i Pogorii III ..jest bardzo dobrze oznakowana i zabezpieczona...
Do mety docieram po 54 min....dostaję pamiątkowy medal..:)
zawodniczka z nr 284 © ewcia0706

A jakiś czas potem dostaję sms od organizatorów , że w swojej kategorii wiekowej zajmuję I miejsce...:):)
dekoracja zawodniczek © ewcia0706

na podium © ewcia0706

Oprócz możliwości stania na pudle i uścisku prezydenta miasta dostaje również plecak rowerowy Salomona i pamiatkową statuetkę..:):)

Czas okazał się na tyle dobry , że w zasadzie mogłabym stanąć na pudle i w kategorii K30 I K40 TEŻ...:)
W klasyfikacji open zajęłam 176 miejsce..:):)

Bardzo mi się podobało!!! a najbardziej, że dałam radę..:):) Dane wycieczki:
Km:38.51Km teren:10.00 Czas:02:04km/h:18.63

Świerczyniec

Sobota, 21 listopada 2009 | dodano:22.11.2009Kategoria miasto i okolice, z Grzeskiem
Rano do pracy..powrót koło południa..pogoda rewelacyjna!!
Razem z Grześkiem zamierzamy rozprostować trochę kości a raczej rozprostować kości Grześka , który wieki całe nie siedział na rowerze..;P
Jedziemy głównie asfaltem, bo boczne i leśne drogi są nieżle zabłocone..:)
Głównym celem jest bar Skrzat na Świerczyńcu
Świerczyniec © ewcia0706

Ładna pogoda , to i sporo amatorów rowerowych wycieczek
bar Skrzat © ewcia0706

Uzupełniamy płyny , chwilkę przyglądamy się walkom kogutów miniaturowych, pewnie nielegalnych i wracamy do domu
walka kogutów © ewcia0706

Tychy/dom/ - Wartogłowiec - Wygorzele - Bieruń - Świerczyniec - Cielmice - Paprocany - /dom/ Dane wycieczki:
Km:33.77Km teren:0.00 Czas:01:56km/h:17.47

DOBIEGNIEW

Niedziela, 27 września 2009 | dodano:08.10.2009Kategoria wakacje, z Grzeskiem
Sarbinowo - Podlesiec - Mierzęcin - Kubczyce - Dobiegniew i z powrotem...

Od wczoraj jesteśmy w Sarbinowie, wioska ,parę domów i las, las,las wkoło...
Głowny cel to grzyby, odpoczynek i jak jeszcze będzie czas to oczywiście rowery..
Mamy ze sobą nasze tygrysy i to był super pomysł zeby je zabrać.Szkoda tylko , że nie umieją tropić grzybów..;P
Po porannym grzybobraniu wybieramy się na zwiedzanie najbliższej okolicy i jakieś tam zakupy...
na grzyby © ewcia0706

grzybobranie © ewcia0706

harce © ewcia0706

Trasa naszej wycieczki rowerowej biegnie przez Mierzęcin. Zbaczamy z głównej drogi i odwiedzamy pałac w Mierzęcinie

pałac Mierzęcin © ewcia0706

Historia tego pałacu zaczęła się juz w XVII wieku.Był w posiadaniu rodziny von OSTEN, póżniej von Kramme, von Sydow a wreszcie rodziny von Waldow i za jej czasów pałac miał swój najlepszy okres.Powstały gorzelnia i kompleks zabudowań folwarcznych oraz przepiękny park.
Dziś w tym parku pochowani są ostatni właściciele
grob rodziny von Waldow © ewcia0706

grób rodziny von Waldow © ewcia0706

A na cmentarzu obok pochowani są inni mieszkańcy pałacu ...
stary cmentarz © ewcia0706

Niestety, wszystko jest w zrujnowane...:( Szkoda, że nie potrafimy zadbać o takie miejsca..:(
Troszkę kręcimy się po parku , próbujemy wtopić się w tłum snujących się gości weselnych dnia wczorajszego,zwiedzających i odpoczywających...

wokół pałacu © ewcia0706

park © ewcia0706

...i jedziemy dalej
Dobiegniew, też ma swoją historię, ale już ta bardziej współczesną...W czasie II wojny swiatowej mieścił się tam obóz dla oficerów polskich , ale ten zwiedzamy już innego dnia...
Dzis tylko objeżdżamy miasteczko i robimy zakupy.

kościół w Dobiegniewie © ewcia0706

pomnik w Dobiegniewie © ewcia0706

A po powrocie do domu zastajemy taki widok..:):)
lenistwo © ewcia0706
Km:33.66Km teren:0.00 Czas:km/h:

SŁAWKÓW

Niedziela, 20 września 2009 | dodano:20.09.2009Kategoria z Grzeskiem
Rano do pracy...na szczęście tylko do 13.00..:) Potem szybkie "małeco nieco" , pakowanie roweru i do Grześka..:)Tylko nie wiem po co tak gnałam jak ggrzybek był jeszcze w rozsypce...:):) Ale jak już się zebrał to pojechaliśmy...przed siebie. Najpierw w kierunku Strzemieszyc a potem to już była improwizacja...:) Grzesiek chyba za bardzo nie wiedział gdzie jesteśmy aż do tabliczki z napisem Sławków..;)No to pojechalismy na rynek..a tam strzelanie, gwar i charmider- jednym słowem odpust. Oczywiście, Grzesiek był bardzo asertywny i nie dał się naciągnąć nawet na obważanki..:( W Sławkowie jest super karczma Austeria. Słyszałam o niej dużo dobrego z tewizyjnego programu historyczno kulinarnego. I jak tak staliśmy pod tą karczmą i zastanawialiśmy się gdzie by tu zostawić rowery, wyszedł do nas właściciel /dzierżawca/ i zaprosił nas do środka..I jak tu było odmówić?
Pan był tak miły , że nie dość , że znalazł bezpieczne miejsce dla naszych rowerów to jeszcze poopowiadał nam o historii karczmy, a wierzcie, że jest o czym...Pokazał dokumenty stwierdzające autentycznośc karczmy a także fotografie byłych dzierżawców..Karczma Austeria jest jedną z trzech w Polsce zachowanych w idealnym stanie a chyba jedyną, której właścicielem jest miasto...:) Specjalnością zakładu są dania z bobu nazywanego tam "boberem"..;) Nawet na ten "bober" Pan miał certyfikat autentyczności , taki sam jak na np.oscypek ...
Na koniec dostaliśmy w prezencie płytę DVD z nagranym programem tv i inne gadżety..:)Jedzenie okazało się pycha. Polecam i proponuję następny "zlot BS" na degustację sławkowskich specjałów do karczmy Austeria..:):)

Fotki u Grześka Dane wycieczki:
Km:46.04Km teren:5.00 Czas:km/h:

ZLOT BS

Piątek, 28 sierpnia 2009 | dodano:28.08.2009Kategoria praca i takie tam kręcenie się, z Grzeskiem
O poranku do pracy, powrót tradycyjnie przez Kobiór.Nie wzięłam ze sobą kasy więc jestem uboższa o porcję lodów..;)
Po południu do DG do Grześka i razem już z Manhattanu do Łośnia do Kosmy przywitać zlotowiczów..:) czyli Elę z Piotrkiem i Rafała z Krzysiem.Kosma , jak przystało na gospodynię i sprawczynię zdarzenia jakoś tak się ulotniła i grilla robiliśmy bez niej.O tej porze roku już po 20 robi się ciemno więc pognaliśmy z powrotem do DG a ja dalej/samochodem/ do Tychów. Dane wycieczki: