SŁAWKÓW

Niedziela, 20 września 2009 | dodano:20.09.2009Kategoria z Grzeskiem
Rano do pracy...na szczęście tylko do 13.00..:) Potem szybkie "małeco nieco" , pakowanie roweru i do Grześka..:)Tylko nie wiem po co tak gnałam jak ggrzybek był jeszcze w rozsypce...:):) Ale jak już się zebrał to pojechaliśmy...przed siebie. Najpierw w kierunku Strzemieszyc a potem to już była improwizacja...:) Grzesiek chyba za bardzo nie wiedział gdzie jesteśmy aż do tabliczki z napisem Sławków..;)No to pojechalismy na rynek..a tam strzelanie, gwar i charmider- jednym słowem odpust. Oczywiście, Grzesiek był bardzo asertywny i nie dał się naciągnąć nawet na obważanki..:( W Sławkowie jest super karczma Austeria. Słyszałam o niej dużo dobrego z tewizyjnego programu historyczno kulinarnego. I jak tak staliśmy pod tą karczmą i zastanawialiśmy się gdzie by tu zostawić rowery, wyszedł do nas właściciel /dzierżawca/ i zaprosił nas do środka..I jak tu było odmówić?
Pan był tak miły , że nie dość , że znalazł bezpieczne miejsce dla naszych rowerów to jeszcze poopowiadał nam o historii karczmy, a wierzcie, że jest o czym...Pokazał dokumenty stwierdzające autentycznośc karczmy a także fotografie byłych dzierżawców..Karczma Austeria jest jedną z trzech w Polsce zachowanych w idealnym stanie a chyba jedyną, której właścicielem jest miasto...:) Specjalnością zakładu są dania z bobu nazywanego tam "boberem"..;) Nawet na ten "bober" Pan miał certyfikat autentyczności , taki sam jak na np.oscypek ...
Na koniec dostaliśmy w prezencie płytę DVD z nagranym programem tv i inne gadżety..:)Jedzenie okazało się pycha. Polecam i proponuję następny "zlot BS" na degustację sławkowskich specjałów do karczmy Austeria..:):)