Morawy 2008

Poniedziałek, 9 lipca 2012 | dodano:10.07.2012Kategoria Morawy 2008
Km:14.06Km teren:0.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:Schwinn

14 DZIEŃ URLOPU

Poniedziałek, 18 sierpnia 2008 | dodano:24.08.2008Kategoria Morawy 2008, z Grzeskiem, wakacje

WOKÓŁ ATC MERKUR , potem do IVANA na obiad i po wino

Najpierw pobyczyliśmy się na ATC Merkur , słoneczko swieciło i nie chciało nam się myśleć o powrocie....
Po południu odwiedziliśmy pobliską winiarnie , pokosztowaliśmy róznych win i zakupiliśmy małe co nieco do domu...:):)

Km:29.77Km teren:0.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

13 DZIEŃ URLOPU

Niedziela, 17 sierpnia 2008 | dodano:24.08.2008Kategoria Morawy 2008, z Grzeskiem, wakacje

Pasohlavky - Ivan - Strachotin - Dolni Vestonice - Milovice - Bulhary - Lednice - powrót tą samą drogą

Kompleks Lednice-Valtice jest najbardziej rozległym regionem o zaplanowanym krajobrazie w Europie i wpisanym na listę UNESCO. Ponadto UNESCO doceniła bogactwo przyrody tego regionu wpisując Park Krajobrazowy Pálava na listę swoich rezerwatów biosfery. W Lednicach Znajduje się neogotycki zamek otoczony dwustuhektarowym parkiem.Ale zanim dotrzemy do zamku i parku wokół natrafiamy na pogadankę i pokaz umiejętności orłów i sokołów....

przemogłam swój wielki strach i niechęć i dotknęłam to "straszydło" ..:)

a te na szczęście już tylko z daleka obserwowałam...

żeggnamy przemiłych sokolników i docieramy do zamku i parku niczym nie ustępującemu parkowi w Wersalu...przepiękny!!!

i znowu mamy szczęście ..towarzyszą nam w tym spacerze po parku dżwięki muzyki..:)

czas wracać....
na scieżce rowerowej napotykamy na kartkę przyczepiona do drzewa...początek wiersza...autor zachęca do wspólnej zabawy...i dopisania dalszego ciągu..

a wieczorem na starobrno do "Lasa" ...:):)
Km:65.58Km teren:10.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

12 DZIEŃ URLOPU

Sobota, 16 sierpnia 2008 | dodano:24.08.2008Kategoria Morawy 2008, z Grzeskiem, wakacje

BRNO - samochodowo
Dopiero za parę dni mamy się dowiedzieć , że przez Polske przeszły niszczące traby powietrzne i burze...:( u nas zaledwie deszcz...
Wybieramy sie do odległego o 30 km Brna....Po drodze mijamy tysiące motocyklistów..w mieście odbywa się Grand Prix...my skupiamy sie na zwiedzaniu...
katedra św. Piotra i Pawła; oyginalnie romańska świątynia zbudowana na szczycie wzgórza Petrov

barokowe posągi i fontanny

i znowu mamy szczęście..trafiamy na Dni Brna ..po uliczkach starówki spacerują XVII wieczni mieszczanie ..święto ustanowiono z okazji pokonania wojsk szwedzkich własnie w XVII w.

kamienice i pałace przy náměstí Svobody

Brno to kolejne miasto z trolejbusami..:) jako tyszanka mam do nich sentyment..:):) Dane wycieczki:
Km:0.01Km teren:0.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

11 DZIEŃ URLOPU

Piątek, 15 sierpnia 2008 | dodano:24.08.2008Kategoria Morawy 2008, zosia samosia, wakacje

Pasohlavky - Novosedly - Novy Prerov - Mikulov - Ottenthal - Brezi - Dobre Pole - Novosedly - Pasohlavky

Dziś jadę sama do Mikulova....część trasy pokonuję "moravską vinną " ścieżką rowerową...istna bajka...wkoło winnice

w pobliżu piwniczki w których będą lub już leżakuja sobie butelki wina..:)

nie tylko piwniczki ale całe "banki" wina..:)

ale nie tylko mijam plantacje winogron...

w oddali widać już Mikulov

Serce miasta z jednej strony ogranicza wielki zamek, a z drugiej – Svatý kopeček, wapienne wzgórze z kaplicami fundacji Dietrichsteinów. Z obydwu tych miejsc roztaczają się wspaniałe widoki i doprawdy trudno byłoby zdecydować, który uznać za bardziej malowniczy.

mikulovska starówka

a jak się człowiek zmęczy zwiedzaniem to można odpocząć

z Mikulova to już bliziutko do granicy austriackiej...więc jadę..po drodze zatrzymuje się na takich oto wypasionych przystankach....

jest taki spokój i cisza, że nawet zające śpią w przydrożnych rowach...

docieram do austriackiego miasteczka

i to juz kres mojej podróży..wracam do Pasohlavek i Grześka...ostatnie 7 km jadę w deszczu...
Km:64.67Km teren:10.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

10 DZIEŃ URL0PU

Czwartek, 14 sierpnia 2008 | dodano:24.08.2008Kategoria Morawy 2008, z Grzeskiem

PASOHLAVKY - NOVA VES - Pohorelice - ATC MERKUR

Najpierw jedziemy po dętkę do Pohorelic , okazuje się , że w małych miejscowościach, gdzie nie ma sklepów rowerowych dętkę mozna kupić , wymienic i zrobić serwis rowerowy w wulkanizacyjnych serwisach....
Potem jedziemy nad jezioro się poopalać, Grzesiek był odwazny i nawet pływał...:) Ja tylko wyleniłam się na słoneczku...
A potem okazało się , że dobrze, że mieliśmy zapas bo jak raz się przydała nowa dętka...:) to się nazywa wyczutko..;P

Km:45.03Km teren:5.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

9 DZIEŃ URLOPU

Środa, 13 sierpnia 2008 | dodano:24.08.2008Kategoria Morawy 2008, z Grzeskiem

Pasohlavky - Pohorelice - Pribice - Velky Dvur Vranovice - Popice - Hustopece - Strachotin - Pasohlavky

Po paru dniach upałów dzisiaj ciepło , ale pochmurnie,upał nie będzie więc przeszkadzał w rowerowaniu…Dzisiaj celem wycieczki jest miasteczko HUSTOPECE..tO większe miasteczko w rejonie , z tradycjami winiarskimi i muzeum poświęconym jego produkcji...

Hustopece

muzeum winiarstwa

po drodze mijamy urokliwe czeskie miasteczka

i nie tylko miasteczka..:)

buszujący w ..słonecznikach..:}
Km:65.65Km teren:10.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

8 DZIEŃ URLOPU

Wtorek, 12 sierpnia 2008 | dodano:23.08.2008Kategoria Morawy 2008, z Grzeskiem

Po porannych wiadomościach olimpijskich ruszamy przed siebie…. Dziś chcemy dotrzeć do Austrii, do przygranicznego , malowniczego miasteczka Laa an der Thaya..Mijamy po drodze malutkie czeskie miasteczka..wszędzie czyściutko i ładnie…każde miasteczko ma kościół , knajpkę gdzie podają „czapowane” starobrno i „czapowaną „ kofolę , winiarnie i wypasiony obiekt sportowy/albo kryty basen, albo hale sportową, albo przynajmniej boisko sportowe/…
Częściowo poruszamy się ścieżką rowerową Kraków – Praga – Wiedeń / Greenways/

Pasohlavky – Drnholec – Hrusovany nad Jevisovkou – Hrabetice – Hevlin – Laa an der Thaya – Hevlin – Hrabetice Jevisovka – Drnholec - Pasohlavky

ścieżka rowerowa greenways

docieramy do Austrii

Laa an der Thaya

wracamy do Czech

Km:66.95Km teren:10.00 Czas:km/h:
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

7 DZIEŃ URLOPU

Poniedziałek, 11 sierpnia 2008 | dodano:23.08.2008Kategoria Morawy 2008, z Grzeskiem

Pasohlavky to mała miejscowość położona 30 km od Brna i 95 km od Wiednia. Polacy rzadko się w niej zatrzymują, raczej gnają szybko tranzytem do Chorwacji…a szkoda..:(
Dziwne tym bardziej, że jest tam w zasadzie wszystko…słońce, jezioro, piwnice pełne win , drogi obsadzone śliwami, jabłoniami i brzoskwiniami , a co najważniejsze są tam kilometry cudownych tras rowerowych…:):)
Po serwisie olimpijski wyruszamy na podbój okolicy…chcemy objechać całe jezioro i udaje się…:)
Poruszamy się w wolnym wakacyjnym tempie często zatrzymując się na podziwianie widoków, zatrzymując się w miejscowych cukierniach , zatrzymując się przy stoiskach przy plantacjach i degustując brzoskwinie prosto z drzew…
Pasohlavky – Drnholec – Brod nad Dyji – Dolni Dunajovice – Horni Vestonice – Dolni Vestonice – Milovice – Nove Mlyny – Sakovice – Strachotin - Pasohlavky

ścieżki rowerowe wokół jeziora

wokół jeziora znajduje się też rezrwat przyrody

najczęściej spotykany widok: jezioro i winnice