SŁOWACJA!!!!!

W środę po

Czwartek, 1 maja 2008 | dodano:05.05.2008Kategoria w towarzystwie

W środę po pracy, jak miliony naszych rodaków, nie zważając na gigantyczne korki na drogach, zapakowaliśmy bagaże, rowery i ruszylismy , jak co roku o tej samej porze , na podbój Słowacji.Tym razem wybralismy z ggrzybek rejon nam jeszcze nieznany czyli Słowację Wschodnią.

Gotowi do drogi...prawie, jeszcze jeden rower..:)

Pod trudach podrózy dotarliśmy na miejsce o 1 w nocy, ale następnego dnia ruszyliśmy na rowerach zwiedzać najbliższą okolicę.
Tu mieszkaliśmy:

Celem naszej rowerowej wycieczki stało się miasteczko BARDEJOV:

Bardejov to małe miasteczko u stóp Beskidów z urokliwym rynkiem , kamieniczkami i klimatem typowym dla małych miasteczek...
Po środku rynku usytuowany jest ratusz, w którym obecnie mieści się muzeum poświęcone historii miasta:

Obok rozpościera się gotycki kościół św Idziego z ołtarzami skrzydłowymi i wieżą skąd rozpościera się przepiękny widok na miasto i okolice:

Wokół rynku usadowiły się malownicze kamieniczki, niektóre z malowidłami na fasadach:

Dobrze zachowały sie fortyfikacje z bastionami:

Trafilismy też na rzezbiarza i fana zarazem zespołu THE BEATLES:

W połowie drogi miedzy Bardejovem a Dhla Luka , gdzie mieszkaliśmy znajdują się Bardejovske Kupele..Są tam sanatoria połozone w pieknym parku zdrojowym, stanowiska do picia leczniczej wody , baseny /niestety czynne dopiero od czerwca :(/ a takze skansen:

Mnie najbardziej oczarowała przydrożna kapliczka niedaleko naszej kwatery:

Wieczór spedzilismy w karczmie z "miejscowymi" popijając pochodzace z tamtych rejonów piwo saris..:) Dane wycieczki: