Czechy

Poniedziałek, 30 lipca 2012 | dodano:23.08.2012Kategoria rodzinnie, wakacje
Po kilku dniach pobytu w Pradze, intensywnym zwiedzaniu,jedzeniu knedliczek i piciu czapowanego piwa wreszcie przenosimy się na czeską wieś żeby wreszcie odpocząć....:)
Po Pradze przemieszczamy się głównie metrem i per pedes .Jest to wygodniejszy sposób na poruszanie się po stolicy Czech niż rower, niestety...
Praha © ewcia0706

restauracja - Tłusta Koala © ewcia0706

kultowa piwiarnia © ewcia0706

widok na Hradczany © ewcia0706

Po baaardzo intensywnych paru dniach wreszcie przemieszczamy się na czaeską wieś..sielską , anielską...:)
Miejscowość nazywa się Zruč nad Sázavou...miły kemping, okolica urocza a miasteczko cudne..:)Wyciągamy zaraz nasze rowery i ruszamy zobaczyć okolicę..
Zruč nad Sázavou © ewcia0706

Pierwsze kroki kierujemy do informacji turystycznej po mapy i przewodnik po okoliczy..:)
W miasteczku liczącym zaledwie 5 tyś mieszkanców znajduje się zamek a w nim siedziba władz miasteczka

Gotycki zamek góruje nad miasteczkiem a jego budowę datuje się na 1547 r..Dziś bardzo ładnie odrestaurowany.Miasteczko miało bogate tradycje szewskie dlatego też w 1938 roku rozpoczęto w nim budowę jednego z zakładów Baty. Miano też wybudować lotnisko, szpital i szkołę, ale po wejściu Niemców w 1939, planów nie zrealizowano i w trakcie stopniowej nacjonalizacji w 1945, odrzucono pomysł całkowicie. Zakłady przyjęły też nową nazwę - Sázavan, stając się głównym ośrodkiem produkcji obuwia dziecięcego w Czechosłowacji. W 1989 zakłady sprywatyzowano. W miejscowym Muzeum Regionalnym, eksponuje się m.in. historyczne zdjęcia zakładów i szewskie narzędzia.
W najblizszej okolicy odkryłyśmy też jeziorko, sporo lasów i mnóstwo fajnych scieżek rowerowych
okolice Zruč nad Sázavou © ewcia0706

I wszystko byłoby idealnie, gdyby wszędzie nie było "pod górkę"...o czym miałyśmy się przekonać w kolejne dni...;P Dane wycieczki: