Munchhausen - Speyer

Czwartek, 11 sierpnia 2011 | dodano:23.08.2011Kategoria dluga trasa, w towarzystwie, wakacje
I tak jak w dniu poprzednim zaczynamy jazdę wałem wzdłuż Renu. Niedaleko jest miasteczko Germersheim gdzie zwiedzamy twierdzę i forty.
twierdza/forty Germersheim © ewcia0706

Początki twierdzy siegają czasów Gajusza Juliusza Cezara, który załozył w tym miejscu obóz wojskowy zwany Vicus julii.Germesheim prawa miejskie otrzymało w 1276 r z rąk króla Rudolfa Habsburga.
tablica pamiatkowa © ewcia0706

Miasto zostało powaznie zniszczone w okresie wojny trzydziestoletnieja ludnośc zdziesiątkowała epidemia dżumy.W 1793 r miasto zostało włączone do Francji by 20 lat pózniej znowu przejść w ręce króla Bawarii.W 1831 r rozpoczęto budowę twierdzy.Po drugiej wojnie swiatowej rząd francuski zrównał z ziemią pozostałosci obwałowań.Mimo to zachowały się mury obronne i forty z XVII w.W budynkach dawnych koszar mieszczą się obecnie pomieszczenia administracyjne,biblioteka oraz sale wykładowe jednego wydziału Uniwersytetu i.Jana Gutenberga w Moguncji.
twierdza/forty Germersheim © ewcia0706

miasteczko Germersheim © ewcia0706

Miasteczko jest bardzo urokliwe, zatrzymujemy się więc na kawe i ciacho..:)
Trochę dzis marudzimy, jedziemy wolno dalej .Czasami z przygodami, na szczęście jesteśmy przygotowani...:)
łatanie kapcia © ewcia0706

Docieramy do Speyer.Camping jest tak ukryty, że prosimy o pomoc policjanta na motorze...Jest bardzo uczynny i na camping nas pilotuje.Wygladamy jak jakis "tour de..." Policjant a zanim grupa 5 rowerzystów...:)
Jest jeszcze wcześnie, więc juz nierowerowo wybieramy się na zwiedzanie miasta...
Speyer (Spira) założone przez Rzymian, jako jedno z najstarszych miast niemieckich.Ślady osadnictwa pochodzą sprzed 5 tys.lat.Po zakonczeniu I wojny swiatowej miasto zajęły wojska francuskie.Powstała koncepcja stworzenia "Wolnego Palatynatu"Wraz z powstaniem III Rzeszy rządzili hitlerowcy.W niedługim czasie aresztowano i zabito całą społeczność żydowską.Do czasu utworzenia RFN miasto znajdowało się we francuskiej strefie okupacyjnej.
miasteczko Speyer © ewcia0706

W Spirze znajduje się katedra,która jest największą zachowaną świątynią romańską na świecie.
katedra Speyer © ewcia0706

Katedra jest miejscem pochówku cesarzy z dynastii salickiej, staufickiej i habsburskiej.

Mimo popołudniowej pory, miasto przygotowywało się do festynu z okazji święta wina, które miało się rozpocząć nastepnego dnia w całym rejonie
My zaczęliśmy swiętowac juz dzisiaj, chociaz nie winem...:)