Mysłowice

Niedziela, 17 lipca 2011 | dodano:17.07.2011Kategoria miasto i okolice, zosia samosia
Tychy/dom/ - Zwierzyniec - Wygorzele - Jaroszowice - Ledziny - Mysłowice - Kostuchna - Podlesie - Mąkołowiec - Tychy/dom/

Dzisiaj dalej w grę wchodzi asfalt więc wybieram niezbyt długa i niezbyt wymagającą trasę. Mój czas jest troszkę ograniczony z powodu obowiązków wobec samotnie pozostałego w domu psa czyli suki...:)
Pogoda- rewelacja!!! Kocham lato i wolne niedziele..:)
W wygorzelach , od wczesnej wiosny obserwuję moje ulubione gniazdo bocianów..Cieszę sie jak przylatują, rozmnażają, uczą się latać żeby w koncu odlecieć w siną dal....Dzisiaj w gnieżdzie cała trójka ,leniwie obserwowała okolice...:)
ich troje © ewcia0706

Pomachałam im i pomknęłam dalej..:)
Na granicy trzech dzielnic Mysłowic : Wesołej, Ławek i Krasów , dzisiaj dostrzegam tablicę o leśnym cmentarzu
tablica info © ewcia0706

Skręcam więc w las żeby dotrzeć do cmentarza....
cmentarz leśny © ewcia0706

Cmentarzem opiekuje się Ruch Autonomii Ślaska i w ubiegłym roku wywalczył pozostawienie tego cmentarza na swoim miejscu, bo władze chciały go "przenieść " do Siemianowic Śl.
Na cmentarzu spoczywają ofiary obozów w Ławkach i Wesołej z okresu:
totalitaryzmu nazistowskiego drugiej wojny światowej w latach 1941- 1943 powojennego totalitaryzmu z zorganizowanego obozu zapasowego przez Centralny Zarząd Przemysłu Węglowego przy kopalni Harcerska (obecnie Mysłowice-Wesoła) z lat 1945 - 1947.
Tyle razy tamtędy przejeżdżałam i nigdy nie zwróciłam uwagi na tę tablicę i to miejsce....
Pózniej już normalnie pomknęłam koło kopalnii Wesoła w kierunku domu