WYPRAWA - dzień 6

Środa, 11 sierpnia 2010 | dodano:26.09.2010Kategoria w towarzystwie, wakacje
KURESSARRE

Rano pakujemy się do busa i jedziemy na przystań promową..Celem naszej podróży jest jedna z trzech estońskich wysp czyli Sarema i jej jedyne miasto Kuressaare.
Sarema jest największą wyspą Estonii, na którą można dostać się jedynie promem
prom na wyspę © ewcia0706

Wyspa słynie z wiatraków...pierwsze widzimy już z promu...
wiatraki na wyspie © ewcia0706

Na lądzie przesiadamy się na rowery i pędzimy do Kuressaare , jedynej miejscowości na wyspie i zarazem stolicy Saremy.
kierunek Kuressaare © ewcia0706

Krajobraz raczej monotonny, lasy, pola,łąki, etc...
estoński krajobraz © ewcia0706

Wszystkie drogi na wyspie prowadzą do Kuressaare więc nie musimy się specjalnie głowić..;P
przy drodze © ewcia0706

Drogi rewelacyjne!! a obok nich takie sobie ścieżki rowerowe...full wypas!!
ścieżka rowerowa © ewcia0706

Po drodze zbaczamy do miejscowości Kaali gdzie popularność zdobył mierzący 110 metrów szerokości i mający 3 tyś.lat krater po meteorycie Kaali.
tablica informacyjna © ewcia0706

Uważa sie go za ostatni z takich kraterów powstałych w Europie.
krater Kaali © ewcia0706

W starozytności wierzono, że był to grobowiec syna Apolla...:)
zdobywca krateru © ewcia0706

Obok krateru usytuowano centrum dla zwiedzających oraz muzeum meteorytów i wapnienia.
Teren płaski, nizinny, drogi wyśmienite więc w miarę szybko docieramy do Kuressaare
miasto Kuressaare © ewcia0706

Nasz camping jest poza miastem , nad samym morzem....Namioty rozbijamy prawie na samej plaży..:)