TYCHY/dom/ - PAPROCANY - CIELMICE

Piątek, 29 czerwca 2007 | dodano:29.06.2007Kategoria zosia samosia
TYCHY/dom/ - PAPROCANY - CIELMICE - ŚWIERCZYNIEC/bar Skrzat/ - BOJSZOWY - JEDLINA - WOLA - i powrót...

Jak już jechałam to było bardzo fajnie..z każdą inutą wyglądało coraz więcej słonca..:) najgorzej jednak było wyjść z domu..musiałam stoczyć walkę z leniem , który we mnie siedział..:):) no i wycieczkę też musiałam skrócić, bo za niedługo rozpoczynam turniej "w buraka" i muszę chłopcom skopać tyłki..:):) Dane wycieczki:
Km:48.90Km teren:8.70 Czas:02:47km/h:17.57
Kalorie:kcalPodjazdy:mRower:

bardzo ładny opis..wlasnie dokładnie tak się gra..:) tylko ,że MISTRZUNIEM jestem właśnie JA...:):)
ewcia0706
- 15:53 sobota, 30 czerwca 2007 | linkuj
Burraco, also sometimes spelled Buracco or Buraco, is a game for four players in fixed partnerships in which the aim is to lay down combinations: groups of cards of equal rank and sequences of cards in a suit, ace ranking high. There is a bonus for combinations of seven cards or more. Burraco is played with a double pack of 108 cards, incuding four jokers; the jokers and twos are wild.
Burraco is quite well known in Italy, where there is an organisation, clubs and tournaments. Here is the web site of the Federazione Italiano Burraco. Giorgio Vitale's book about Burraco is available in Italian, French and English editions from www.burraco.com
Similar games are played in some other mediterranean countries and in South America. Here is a description (in Portuguese) of the Brazilian game Buraco, from the site of the playing-card maker Copag.
Mistrzunio - 10:02 sobota, 30 czerwca 2007 | linkuj
Komentować mogą tylko znajomi. Zaloguj się · Zarejestruj się!