REKONESANS

Czwartek, 30 kwietnia 2009 | dodano:03.05.2009Kategoria wakacje, z Grzeskiem
Po wczorajszej podrózy budzi mnie piękny dzień..:) Robię sniadanie i ruszamy na rekonesans okolicy...:) Mieszkamy w Kozielnie , z okien mamy widok na zalew Kozielno, do Paczkowa dzieli nas zaledwie 2 km....Po kilku podjazdach i ostrym zjeżdzie jesteśmy już w Paczkowie...Wjezdzamy ulicą Pocztową, gdzie pod nr 6 mieści się Muzeum Gazownictwa, podobno jedyne w Polsce...:)Samo miasto schowane jest za murami obronnymi a wjazdów pilnują baszty łupinowe i wieże bramne..W środku tradycyjny rynek z renesansowymi kamieniczkami

Do innych zabytków należy klasycystyczny ratusz z 45-metrową wieżą

kościół pw.św Jana Ewangelisty

Na rynku w Paczkowie znajduje się jeszcze jedno "cudo"...:):) Cukiernia "Bombonierka" :pycha lody, ciastka, koktajle, kawy etc....palce lizać..polecam!!! Każdy dzień zaczynał się lub kończył w tej cukiernii...;P
Dość obżarstwa !! Jedziemy dalej..:)
Drogą asfaltową docieramy do Ściborza a tam kolejna niespodzianka :smażalnia ryb Fregata...:):)

Przepyszne świeże ryby prosto z jeziora wysmienicie podane...:):) polecam!!!

W Ściborzu wjeżdżamy na wał wokół jeziora i nim poruszamy się w kierunku Otmuchowa

Wałem dojeżdżamy do elektrownii wodnej w Otmuchowie

No i teraz żeby jechać dalej musimy objechać kawałek wzdłuż pieknej Nysy Kłodzkiej

Wreszcie docieramy do Otmuchowa...Już z daleka widać zamek biskupi

Innym cennym zabytkiem Otmuchowa jest renesansowy ratusz

W narożniku ratusza jest zegar słoneczny ufundowany przez biskupa Marcina Gerstmanna w 1575 r

Po środku rynku znajduje się barokowy pałac..dzisiaj siedziba Urzędu Miasta

Do ciekawych zabytków należy również neogotycki kościół parafialny

Na niebie zbierają się czarne chmury...pora wracać...wracamy drugą stroną jeziora otmuchowskiego..Docieramy do Kozielna ..zaczyna padać.....

trasa:
KOZIELNO - PACZKÓW - ŚCIBÓRZ - OTMUCHÓW - SARNOWICE - LIGOTA WIELKA - LUBIATÓW - POMIANÓW DOLNY - PACZKÓW - KOZIELNO Dane wycieczki: